Hoger in Google

Hoger in Google, vrijwel iedereen gebruikt het wel dagelijks, maar weten we eigenlijk wel wat Google precies doet en hoe het werkt? Google is voor ongelofelijk veel bedrijven een grote bron van inkomsten. Het is als onderneming mogelijk om talloze bezoekers op je website binnen te halen via Google. Deze bezoekers kunnen uiteindelijk klanten worden en bijvoorbeeld iets bij je bestellen. Hiervoor is er echter iets dat erg belangrijk is. Namelijk dat als iemand iets zoekt binnen jouw branche, dat hij of zij ook daadwerkelijk jouw website tegenkomt. De meeste mensen kijken niet verder dan de eerste Google pagina en hoog komen in Google kan soms een behoorlijke opgave zijn.

Verbeter je rankings met linkbuilding

Volg de gratis e-mail training en verbeter je website posities.

Perfect voor beginners

Geen moeilijk vakjargon maar alles duidelijk uitgelegd in begrijpelijke taal.

Stel je vragen

Iets niet helemaal duidelijk? Stel onze linkbuilding experts je vraag en we helpen je verder!

100% gratis training

Onze training is 100% gratis. Je kunt betaalde tools gebruiken welke we laten zien maar je bent daarin vrij met je keuze.

Deze training is ideaal voor

Bloggers

Affiliates

Webshops

ZZP'ers

Hoger in Google komen, hoe doe je dat?

Je eigen website hoger krijgen in Google doe je door middel van SEO. De afkorting SEO staat voor Search Engine Optimalization. Dit bepaalt hoe hoog jouw website zich in de zoekmachine bevindt. Je kunt Google beklimmen en op deze manier een hogere rang aannemen. Hiervoor is het echter belangrijk dat je gebruik maakt van de juiste sleutelwoorden. Sleutelwoorden zijn woorden die binnen jouw branche veel worden opgezocht. Door deze woorden op de juiste manier in jouw website terug te laten komen, vergroot je de kans dat iemand die iets in jouw branche opzoekt jou tegenkomt. Het is echter wel een kwestie van geduld. Je zult namelijk niet na het invoeren van een aantal sleutelwoorden, meteen hoger in Google komen.

Dit ga je allemaal leren

Wat is linkbuilding?

Wat houdt linkbuilding in en hoe pak je dit op de juiste manier aan voor jouw websites?

Domeinwaardes & SEO

Domeinwaardes en de relatie tot SEO: hier moet je op letten.

Social Signals

Social media heeft ook een invloed op je SEO en linkbuilding: Welkom in de wereld van social signals.

Verschil goede & slechte linkbuilding

Je hebt goede en slechte vormen van linkbuilding. Ontdek wat je wel én niet moet doen.

Linkbuilding kansen vinden

Hoe vind je mooie kansen voor jouw linkbuilding?

Interne linkbuilding

Interne linkbuilding word vaak onderschat of zelfs vergeten terwijl dit een van de meest effectieve links zijn.

Ervaringen van eerdere deelnemers

Hele duidelijke training. Zin om mijn website te verbeteren op het gebied van SEO met deze nieuwe kennis.

Pieter O.

SEO en linkbuilding was voor mij altijd iets waar ik weinig van begreep. Nu heb ik handige tips om dit zelf te kunnen!

Linda

Waar wacht je nog op?

Het proces hoger in Google

Wanneer je hoger in Google wilt komen zul je er wat voor over moeten hebben. Als je aan dit proces begint is het van belang dat je als eerst weet wat de juiste sleutelwoorden zijn. Stel, je hebt een webshop waarin je herenkleding verkoopt en je komt erachter dat het beste sleutelwoord in deze branche “herenkleding kopen” is. De kans is dan enorm groot dat naast jou honderden, misschien wel duizenden andere concurrenten dit sleutelwoord gebruiken. Hierdoor wordt het voor jou erg lastig om hoger in de zoekmachine te komen met dit sleutelwoord. Daarnaast heb je al een achterstand op de concurrenten die al langer met het sleutelwoord bezig zijn.

Daarom moet je zoeken naar sleutelwoorden met weinig concurrentie. Stel je bijvoorbeeld voor dat het sleutelwoord “herenkleding kopen Utrecht” nauwelijks wordt gebruikt door ondernemers, maar wel honderden keren per maand wordt opgezocht, dan kan het best zo zijn dat dit het ideale sleutelwoord is om je in te verdiepen. De volgende, en meteen één van de belangrijkste stappen is dan het schrijven van teksten met dit sleutelwoord erin.

SEO teksten

Deze teksten nomen we de SEO teksten. Het schrijven van SEO teksten is geen makkelijk vak. Het is namelijk niet enkel een kwestie van een paar teksten schrijven en een aantal keer het woord erin terug laten komen. Om te beginnen dient het woord, afhankelijk van de lengte van je tekst, een bepaalde hoeveelheid keren in je tekst terug te komen voordat het echt nut heeft. Hier zit echter ook meteen de volgende valkuil, want het wordt te vaak noemen zal juist in tegenrichting werken. De tekst moet natuurlijk blijven, maar het woord moet er wel op de juiste manier in voorkomen. Verder is het ook zeker niet zo dat één tekst genoeg is om hoog in Google te komen met het sleutelwoord. De kans is groot dat je best wat teksten moet schrijven en vervolgens ook een aardig tijdje moet wachten voordat jouw tekst je daadwerkelijk voorziet van een hogere positie in Google.
hoger in google

Verder zijn er nog talloze methodes om SEO beter toe te passen. Het is een vak apart met honderden trucjes, do’s en don’ts.

Hieronder nog een aantal pagina’s met informatie om hoger in Google te komen;